Om de verkeersveiligheid te vergroten en de belasting op het milieu (CO2-uitstoot) te verminderen, doen we onderzoek naar extra fietsroutes met een goede aansluiting op het bestaande hoofdnet voor fietsers. Een eerste verkeersambtelijke sessie is in het vroege voorjaar gehouden, de ideeën daaruit zijn besproken met de wethouder. We stimuleren het gebruik van de bus, door fietsparkeerplaatsen aan te leggen bij de haltes. De haltes aan het zuideinde zijn voorzien van fietsparkeerplaatsen ( voldoende fietsnietjes). Een halte die buiten het project zuideinde viel wordt meegenomen in het project Kerkstraat. In de Kerkstraat worden de haltes, daar waar nodig voorzien van fietsnietjes bij de aanstaande herprofilering die einde dit jaar van start gaat. We bieden voldoende oplaadplekken voor elektrische auto’s. De openbare laadplekken binnen de gemeente Oostzaan worden vraagvolgend, op aanvraag van inwoners met een elektrische auto zonder mogelijkheid van het realiseren van oplaadgelegenheid op eigen terrein, aangelegd. Dit wordt gecoördineerd vanuit de MRA-E (Metropool Regio Amsterdam-Elektrisch)



Toelichting

--

Kwaliteit

--

Tijd