In 2020 is de Dienstverleningsvisie 2020-2024 door het college vastgesteld. De uitwerking van deze dienstverleningsvisie in een uitvoeringsplan is in Q2 2021 gestart. In 2022 en 2023 bieden we dit uitvoeringsplan aan de raad ter besluitvorming aan waarbij de benodigde middelen worden gevraagd om de dienstverleningsvisie te realiseren. Onderdeel van het uitvoeringsplan zal zijn hoe we de klanttevredenheid gaan monitoren, hoe we de telefonische bereikbaarheid van OVER-gemeenten kunnen verbeteren en hoe we onze dienstverlening naar  inwoners kunnen uitbreiden. De in het uitvoeringsplan benoemde acties worden in 2023 uitgevoerd. Elementen die o.a. in het uitvoeringsplan aan bod zullen komen zijn het continue monitoren van de klanttevredenheid, live chat en het meten van onze telefonische bereikbaarheid. Daarnaast worden in 2023 onze servicenormen geactualiseerd.

Resultaat 2023

Het is niet gelukt om het uitvoeringsplan, als uitwerking van de Dienstverleningsvisie, in 2023 vast te laten stellen. Dit wordt naar verwachting in 2024 vastgesteld. De daarin benoemde acties zullen derhalve in 2024 en 2025 uitgevoerd worden, met als doel de dienstverlening naar inwoners te verbeteren.
De actualisatie van de servicenormen zal eveneens in 2024 starten na vaststelling van het uitvoeringsprogramma.

Kwaliteit

G

Tijd

R