Binnen deze fysieke Integrale Toegang werken de collega’s van het Sociaal Domein onderling én met de professionals uit het maatschappelijke veld integraal samen. Uitgangspunt hierbij is dat de inwoner voor zijn zorg- of ondersteuningsvraag op één plek terecht kan door te bellen, te mailen of binnen te lopen op de locatie en dat zijn hulpvraag direct breed uitgevraagd wordt. In 2023 willen wij de fysieke integrale toegang verbeteren. Wij worden daardoor meer zichtbaar en de inwoner wordt hierdoor deskundig en klantvriendelijk geholpen en hoeft maar eenmaal zijn verhaal te doen. De inwoner heeft een vast aanspreekpunt, die zorgt er indien nodig voor dat de verschillende expertises ingezet worden. 
De collega’s én professionals werken intensief samen met als doel om de inwoner zoveel mogelijk te betrekken in het proces, zo veel mogelijk in de eigen kracht te zetten maar ook om direct door te kunnen pakken wanneer dit noodzakelijk is.

Resultaat 2023

De collega's van Samenleving hebben diverse trainingen en bijeenkomsten gevolgd om de integrale samenwerking te verbeteren. Zo zijn er kennisdelingssessies georganiseerd waarbij collega's kennis hebben opgedaan van elkaars wetgeving om inwoners zo beter van dienst te kunnen zijn en onderling beter te kunnen samenwerken.

Het uitwerken van het projectplan om de daadwerkelijke fysieke Integrale Toegang te realiseren heeft vertraging opgelopen vanwege interne wisselingen. Daar waar vorig jaar de indicator kwaliteit nog op groen stond is deze dit nu op oranje gewaardeerd vanwege de vertraging. 

Kwaliteit

O

Tijd

O