We stimuleren het gebruik van de bus, door fietsparkeerplaatsen aan te leggen bij de haltes. De haltes aan het Zuideinde zijn voorzien van fietsparkeerplaatsen (voldoende fietsnietjes). We bieden voldoende oplaadplekken voor elektrische auto’s. De openbare laadplekken binnen de gemeente Oostzaan worden vraagvolgend, op aanvraag van inwoners met een elektrische auto zonder mogelijkheid van het realiseren van oplaadgelegenheid op eigen terrein, aangelegd. Dit wordt gecoördineerd vanuit de MRA-E (Metropool Regio Amsterdam-Elektrisch). Door de VRA (Vervoer Regio Amsterdam) wordt er gekeken naar de bus routes in de regio, waarbij rekening wordt gehouden dat het noordelijke deel van Oostzaan, Kerkbuurt, Noordeinde en de Haal geen busverbinding heeft.

Resultaat 2023

Het noordelijk deel van Oostzaan heeft ook in de nieuwe busconcessie ZAWA, ingaande op 10 december, geen buslijn.
Dit blijft een aandachtspunt omdat er wel meer woningen komen langs het Lint.

Met de beheerder van de bushokjes (abri's) is afgesproken om enkele hokjes bij te plaatsen langs het Zuideinde. Dit is vooraf gemeld in de krant om eventuele bezwaren te peilen. Hier is geen reactie op gekomen.

In 2023 zijn 4 nieuwe openbare laadplekken aangevraagd en aangelegd voor het opladen van elektrische auto's. 

Kwaliteit

G

Tijd

G